Sunday, December 18, 2011

Kenduri kat rumah Pak Teh...

Bmula malam hari Jumaat smpi ahad pagi,aku ngan familiku telah mghadiri kenduri kat umah Pak teh..Best la jugak,dapat jmpe sedara mara stlh lame x bjumpe..Aku tengok sedara aku sume tinggi2 blake kcuali aku yg still 'kiddy-sized' nie..Hmm,tak pe lah..Saiz badan x mnentukan sgalanye.Btul x..


Mlm Hari Jumaat kt Umah Pak Teh,disebabkan kontinjen aku ngan family paling last datang,kami dpt layanan yg istimewa dari family besar2an ku yg lain..Dtg2 je,dh ade lauk kambing,ayam percik,itik, rambutan dan sebagainye mghiasi ruangan mata..Aku pun ape lagi,'pelahap'lah jadiknye..aku ngan Awin jadi phatian pada mlm itu apabila kami paling bsungguh2 berebut coklat kisses ngan Daim yg dbawa oleh tunang kak long(abg. amir)dr Langkawi.Siap tgolek2 atas lantai agi..Buat malu je..Yg lain2 cme tgelak jep..Sekali sekala,tlingaku mjadi tergeli sbentar apabila sdara maraku btanya tntg tarikh result..Argh!!rilek dlu...

Pada hari Ahad pulak,yg the boys pergi sembelih kambing,yg the girls pula pergi sediakn makanan utk tetamu yg dtg nnti..Aku pula mcm biasela,jadi babysitter spenuh masa..Sronok dpt layan bebudak nie..sekali sekala,dpt btegur sapa ngan tetamu yang dtg 2,yg majoritinya tdiri drpd ahli2 kluargaku jugak.Kek muffin dan popia buatan ibu ngan aku mndpt smbutan hangat..cpt gler habis..Lps nie bole promote kat kopu pulak..Pada wktu ini juga,aku mndpt 1 statement drpd sepupuku yg sbaya dgnku,Mustaqim yg mngatakn bhwa aku ni lembap sifir..Ai!sabo je lah..Nak citer?mls ar..

Pada wktu mlmnye pulak,aaku mgambil kputusan utk mbudak2 kn diriku ini dgn bmain UNO ngan sepupuku yg baru drjh 1,siapa lagi klu bkn Amirul..hehe..malunye,2 kali klh ngan dia..Lps tu,,pmainan ditruskan lagi tapi kali nie jmlahnye besar cket..Aku vs Mamat(sbaya ngan aku) vs pak teh vs ibu vs ayah...Yeah,final result..AKU MENANG!..heheee,baru puas hati~Mlm itu hujan turun ngan lbatnye,kami x jadi nak pulang awal ke rumah...Jadi,ape lg..duduk rmai2 kat ruang tamu n layan Cerekarama laa...

Pagi ahad pula,stlh bborak lama dan sarapan pagi,kami skeluarga pulang ke rumah tanpa mandi dlu!iyelah,baju x ckup..tak plan nak tinggal lg 1 malam kat umah Pak Teh..Apa2 pun,aku x kan lupe knangan berkenduri kat umah Pak Teh nie..Mmg best!~*

No comments:

Post a Comment